Janusz Zemke
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

Uważam, że...

Eksport broni z państw Unii pod większą kontrolą

– Państwa Unii Europejskiej są dużym dostawcą broni na świecie, a wartość wywozu z UE stanowi 26 procent ogólnego eksportu broni. Oznacza to, że UE jest po Stanach Zjednoczonych (33 procent) drugim, co do wielkości eksporterem broni, przed Rosją (23 procent).

W ostatnich kilku latach podwoił się w praktyce wywóz broni na Bliski Wschód. Problem polega jednak na tym, że część tej broni trafia do niestabilnych państw i bywa używana nie tylko w konfliktach zbrojnych, ale także do stosowania represji wewnętrznych. Zdarzają się także przypadki, że broń pochodząca z państw UE trafia do grup terrorystycznych, np. w Syrii i Iraku.

Uważam, że wszystko to oznacza, że Unia powinna radykalnie zwiększyć kontrolę eksportu broni. Zezwolenia wydawane na eksport muszą także zawierać oceny ryzyka, że broń trafi do innego odbiorcy, niż podany w zamówieniu.

Janusz Zemke

Strasburg,

12 września 2017 r.

Czytaj całość »

GALERIA STAŻYSTÓW POSŁA J. ZEMKE

Obraz 2440

Polska Prezydencja w Radzie UE

1 stycznia 2012 r. po raz siódmy w historii prezydencję w Radzie Unii Europejskiej przejęła DANIA. Tym samym zakończyło się, sprawowane od 1 lipca 2011 roku polskie przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej.

Czytaj całość »

Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

W UNII EUROPEJSKIEJ

* W UE na jednego emeryta pracuje teraz czterech Europejczyków. W 2020 r. będzie ich pięciu, a w 2060 r. tylko dwoje.

* Średni wiek przejścia na emeryturę w 2010 r. to 61,4 lata.

* Przewidywana dziś długość życia mężczyzn to 76 lat, kobiet - 82. W 2060 r. będzie to już 84 lata dla mężczyzn i 89 lat dla kobiet.

* Odsetek liczby osób pracujących w porównaniu do liczby osób powyżej 75 roku życia wzrośnie z 25,4 proc. dziś do 53,5 proc. w 2060 r.

* W 2060 r. wydatki publiczne związane ze starzejącym się społeczeństwem będą wynosić już 4,75 proc. PKB, a wydatki związane z emeryturami 2,4 proc. PKB.

Czytaj całość »

GALERIE FOTO

Obraz 2154

Internauci piszą...

Ustawą napiętnowano rodzaj "służby", a nie "osoby"

* Panie Pośle, zostałem objęty "ustawą dezubekizacyjną" za to, że w latach 1988–1990 studiowałem w Wyższej Szkole Oficerskiej MSW oraz Wydziale Bezpieczeństwa Państwa ASW w Legionowie.

Przed podjęciem studiów dwa lata służyłem w Milicji Obywatelskiej. Po rozwiązaniu WBP ASW kontynuowałem naukę w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie. W ubiegłym roku odszedłem na emeryturę po 26 latach służby w Policji. Mając na uwadze Pana zaangażowanie w sprawy związane z tzw. ustawą dezubekizacyjną – pragnę przedstawić następujący problem związany z jej stosowaniem:

Uważam, iż Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA dokonując interpretacji przepisów ustawy emerytalnej uwzględnia wyłącznie jedną datę, tj. 31 lipca 1990 roku. Tymczasem należało uwzględnić, że w 2005 roku uzyskałem uprawnienia emerytalne z tytułu służby w Policji. Zatem, moje roszczenia do emerytury policyjnej znajdują uzasadnienie w postaci służby na rzecz demokratycznego państwa, bez konieczności uwzględnienia innych okresów. Nie sposób uznać za właściwe i zgodne z zasadami państwa prawnego doliczenie mi okresu „służby na rzecz totalitarnego państwa” tylko po to, aby drastycznie obniżyć emeryturę za lata służby po 1990 r. samodzielnie wystarczającą do uzyskania świadczeń emerytalnych.

Przy czym, niekoniecznie wynika to z niekonstytucyjności noweli ustawy emerytalnej, co z nieprawidłowej jej interpretacji i stosowania. Art. 13 ust. 1 pkt 1c stanowi, że okresy służby na rzecz totalitarnego państwa, o której mowa w Art. 13b, traktuje się jako równorzędne ze służbą w Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Straży Granicznej, Biurze Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Celnej, Służbie Celno-Skarbowej i w Służbie Więziennej na zasadach określonych w Art. 15c.
Przepis ten odnosi się wyłącznie do „okresów służby”, a nie do osób. Jest to szczególnie istotne, gdyż wskazuje na negatywną ocenę takiej służby, a nie konkretnych ludzi, którzy wprawdzie służbę tą pełnili, ale żadnej winy przypisać im nie można. Inaczej mówiąc, napiętnowany został określony rodzaj służby. Nie można jednak uznać, że osoby pełniące taką służbę zasługują wyłącznie na potępienie i późniejsze zasługi nie mają żadnego znaczenia, a ich służba po 1990 r. miała mniejszą wartość dla społeczeństwa.

Natomiast Art. 15c określa sposób wyliczenia emerytury „osobie, która pełniła służbę na rzecz totalitarnego państwa”, o której mowa w Art. 13b, i która pozostawała w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r. Jeżeli uznamy, iż celem przedmiotowej ustawy nie może być wymierzenie kary, to konieczne staje się zastosowanie wykładni zwężającej interpretatio restrictiva Art. 15c, a w szczególności określenia „osoba, która pełniła służbę na rzecz totalitarnego państwa”, gdyż wykładnia językowa staje się niewystarczająca.

Zatem, Art. 15c może znajdować bezpośrednie zastosowanie wyłącznie wobec tych osób, które bez zaliczenia służby wskazanej w Art. 13b, nie uzyskałyby 15-letniego okresu służby uprawniającego do emerytury policyjnej.
Natomiast osoby, które posiadają okresy służby, o której mowa w Art. 13b, ale jednocześnie posiadają ustalony ustawowo okres innej służby uprawniającej do uzyskania emerytury policyjnej, powinny mieć ją ustalaną na podstawie Art. 15 ustawy emerytalnej. Jednocześnie, zgodnie z jej Art. 13 ust. 1 pkt 1c w związku z Art. 15c ust. 1 pkt. 1, okresy „służby na rzecz totalitarnego państwa” należałoby pominąć przy takim wyliczeniu (przelicznik 0,0 %). Takie stosowanie przepisów ustawy znajduje uzasadnienie w wykładni celowościowej, funkcjonalnej i systemowej.

Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 12 czerwca 2015 r. w sprawie II CSK 518/14 stwierdził, iż odstępstwo od wykładni językowej dopuszcza się dopiero wtedy, gdy po jej zastosowaniu dochodziłoby do rażąco niesprawiedliwych, czy irracjonalnych wniosków. W uchwale Sądu Najwyższego z 20.06.2000 (I KZP 14/00, OSNKW 2000/7-8/59) odnajdujemy także uzasadnienie konieczności kreatywnej interpretacji przepisu i odstąpienia od jego literalnego sensu koniecznością zapewnienia zgodności wykładni przepisu z Konstytucją. Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku Art. 15c, 22a i 24a ustawy emerytalnej.

Czytaj całość »

Kurs obsługi komputera

Obraz 3429

EUROPEJSKIE DROGI – radio Pomorza i Kujaw

Polecamy Państwu wysłuchanie audycji Wojciecha Sobocińskiego pt. "Europejskie drogi", które cyklicznie nadawane są w środy o 12,15 na antenie Polskiego Radia Pomorza i Kujaw. 

 

Czytaj całość »

Licznik odwiedzin

8596448
Obecnie stronę przegląda
127 użytkownik(-ów)
  • RSS RSS: Aktualności
  • RSS RSS: Komunikaty
  • UWAGA adresaci decyzji ZER MSWiA: Odwołanie MUSI być złożone w ciągu 30 dni! Wzory odwołań do Sądu Okręgowego w Warszawie znajdują się tutaj: http://www.janusz-zemke.pl/_poradnik/_news/18/2/4098/wzory_odwolan_do_wlasciwe.html lub na stronie Federacji SSM: https://www.fssm.pl/wzory-odwolan-od-decyzji-zer

Komunikaty

* 21 i 22 września br. to dni spotkań poselskich Janusza Zemke w Golubiu Dobrzyniu i Lipnie (województwo kujawsko-pomorskie):

  • 21 września – GOLUB DOBRZYŃ
    godz. 11,30 – europejska lekcja z młodzieżą Zespołu Szkół nr 1 im. Anny Wazówny i Zespołu Szkół nr 2, ul. PTTK 28;
    godz. 17,00 – otwarte spotkanie z mieszkańcami miasta i powiatu w sali nr 1 Urzędu Miasta, plac Tysiąclecia 25.
     
  • 22 września – LIPNO, SKĘPE
    godz. 12,30 – europejska lekcja w Liceum Ogólnokształcącym, ul. Traugutta 1;
    godz. 14,00 – europejska lekcja w Zespole Szkół w Skępem, ul. Wymyślińska 2;
    godz. 17,00 – spotkanie z członkami SLD i mieszkańcami powiatu w biurze SLD przy ul. Kościuszki 12 w Lipnie.

* 17 września br. w "Wydarzeniach" Polsat News, poseł Janusz Zemke komentował zagrożenie konfliktem, jakie może spowodować nawet incydent (błąd ludzki bądź sprzętu) w czasie rosyjskich ćwiczeń na Białorusi "Zapad 2017".

* 16 września br. ukazał się artykuł Magdaleny Gałczyńskiej z portalu wiadomosciOnet.pl "Janusz Zemke: sprawą ustawy dezubekizacyjnej zajmą się europosłowie", gdzie poseł informuje, iż w październiku lub listopadzie komisja zajmująca się wolnościami obywatelskimi będzie debatować nad problemem polskich emerytów dotkniętych skutkami tej ustawy, czytaj więcej...  Polecamy także artykuł w GazeciePrawnej.pl "SLD: wchodząca w życie ustawa jest haniebna i krzywdzi ludzi".

* 14 września br. europosłowie z Kujaw i Pomorza Janusz Zemke i Kosma Złotowski poinformowali jak systematycznie monitorują i wspierają starania o realizację modernizacji dworca kolejowego we Włocławku z pomocą środków finansowych UE, czytaj więcej...

* Poseł Janusz Zemke 15 i 16 września br. przebywa na spotkaniach poselskich
w Łodzi, Ostrowcu Świętokrzyskim i Warszawie.

  • 15 września – ŁÓDŹ

godz. 11,oo – konferencja prasowa przy Ławeczce Tuwima ul. Piotrkowska 104, z udziałem łódzkich działaczy SLD Małgorzaty Niewiadomskiej-Cudak i Tomasza Treli nt. "ustawy dezubekizacyjnej";
od godz. 11,3o do 13,oo – spotkania
w redakcjach: Dziennika Łódzkiego, łódzkiejgazecie.pl, NaszeMiasto.pl Łódź;
godz. 14,oo – nagranie "Rozmowy dnia"
w TVP Łódź;
godz. 16,3o – udział w programie "Punkt Widzenia" w Telewizji TOYA;
godz. 17,oo – posiedzenie Rady Wojewódzkiej SLD z udziałem działaczy i sympatyków lewicy, siedziba SLD w Łodzi;
godz. 18,3o – otwarte spotkanie ze środowiskiem byłych funkcjonariuszy służb mundurowych w sali "Kino-Galerii Charlie" przy ul. Piotrkowskiej 203/205.

  • 16 września – OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI, WARSZAWA

godz. 10,oo – otwarte spotkanie z mieszkańcami na zaproszenie Rady Powiatu SLD, z udziałem byłych funkcjonariuszy mundurowych. Temat: "Bezpieczeństwo Polski z perspektywy Unii Europejskiej. Szanse i zagrożenia", Ostrowiec Świętokrzyski, ul.  Akademicka 12;

godz. 12,oo – spotkanie ze studentami Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Akademicka 12;

godz. 17,ooWarszawa, udział w jubileuszowych obchodach 60-lecia Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (jako członek Komisji Transportu /TRAN/ Parlamentu Europejskiego). 

* Od 11 do 14 września br. w Strasburgu potrwa pierwsza powakacyjna sesja plenarna Parlamentu Europejskiego. W programie posiedzenia m.in. Korea Północna, stosunki UE – Turcja, bezpieczeństwo dostaw gazu i WI-FI4EU – inicjatywa mająca zapewnić dostęp do darmowego bezprzewodowego internetu dla co najmniej 6-8 tysięcy społeczności lokalnych w Unii Europejskiej. Wystąpienia posła Janusza Zemke przeczytaj TUTAJ, a tematykę obrad – TUTAJ.

* Trwa tydzień obrad komisji Parlamentu Europejskiego w Brukseli, poprzedzających plenarne posiedzenie Izby w Strasburgu (od 11 września). Na fot. posłowie podpisują się na liście, potwierdzając swój udział w posiedzeniu komisji, tu – Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) 7 września br.

* 4 września br. w materiale redaktor Marii Mikołajewskiej w TVN24 "Polska i Świat", poseł Janusz Zemke tłumaczył wagę rozpoczęcia i przyspieszenia procedury naruszenia prawa unijnego w Polsce, o co do Trybunału Sprawiedliwości wniosła Komisja Europejska. Sprawa dotyczy niezaprzestania wycinki Puszczy Białowieskiej. Rozprawa odbędzie się 11 września br. i można się spodziewać wyroku w ciągu kilku tygodni.

* Zapraszamy do lektury papierowego wydania "Gazety Pomorskiej" z 2 września br., gdzie w rozmowie z redaktorem Romanem Laudańskim, poseł Janusz Zemke omawia obecne relacje Polski z Unią Europejską, w artykule pt. "Każdy kto walczy na dwóch frontach – przegrywa".

* 1 września br. Janusz Zemke skomentował w Faktach TVN24 o 16,oo incydent w czasie uroczystości rocznicowych na Westerplatte. Do 2005 r. apel poległych czytali tam harcerze, a poseł wyjaśnił, że podczas spotkań wojska i ZHP ustalano, kto co mówi i odbywało się to zawsze na zasadzie współdziałania, a nie konkurencji.

* W sierpniu br. poseł Janusz Zemke wielokrotnie komentował dla różnych redakcji mediów sytuację polityczną w Polsce, w tym różne aspekty represyjnej ustawy z 2016 r. Ponadto poseł uczestniczy w działaniach Komitetu Obywatelskiej Inicjatywy Ustawodawczej dot. skutków tej ustawy, o czym informuje w "Poradniku dla emerytów...".
W "Poradniku" poruszane są także inne tematy związane z odwołaniami od decyzji ZER, a w zakładce "Internauci piszą" poseł wysłuchuje i odpowiada na zapytania b. mundurowych, zaniepokojonych wydarzeniami w naszym kraju. Natomiast w Parlamencie Europejskim  już od poniedziałku rozpoczynają pracę po wakacjach komisje PE, a 11 września 2017 r. w Strasburgu – sesja plenarna.

* 22 sierpnia br. w magazynie TVN24 "Polska i Świat" o godz. 21,oo, jednym z komentatorów wydarzeń w materiale Michała Tkacza był poseł Janusz Zemke. Tematem było badanie zagrożenia praworządności w Polsce przez Komisję Europejską.

* 22 sierpnia br. o godz. 12,15 poseł Janusz Zemke wziął udział w audycji radia Pomorza
i Kujaw pt. "Pytać każdy może" redaktor Adriany Andrzejewskiej. Czy można zapobiegać takim zdarzeniom, jak zamachy w Hiszpanii? Jak walczyć z terroryzmem? – oto pytania autorki, na które odpowiadali goście programu.

Sonda

Jak PE powinien wpływać na przyszłość Europy?

Komentarz na gorąco...

Manewry Zapad 2017

– Analizuję na bieżąco to, co się zmienia w rosyjskiej armii i ona
w ostatnich latach bardzo podniosła swój poziom działania.
Ma coraz więcej nowoczesnego uzbrojenia, a kładziony
jest w niej silny nacisk na zdolność do manewru i przerzutu. Na  ćwiczenia Zapad 2017 skierowali jednostki z dość odległych rejonów. Uważam jednak, że w związku z tymi manewrami nic nam nie grozi. Nie wyobrażam sobie, by ćwiczenia te były przygotowaniem do ofensywy na któreś z państw NATO.

Powodów jest kilka. Podstawowy to taki, że Rosjanie musieliby się liczyć z odpowiedzią całego NATO, a w tym czasie sojusz prowadzi swoje manewry na Litwie i Łotwie. Duże ćwiczenia odbywają się
też w państwach nie należących do NATO, jak Szwecja i Finlandia. Zatem jakakolwiek próba ze strony Rosji spowodowałaby natychmiastową reakcję NATO, a sojusz na wschodniej flance ma duży potencjał.

Kolejny powód jest taki, że Rosja jest obecnie uwikłana w kilka bardzo poważnych konfliktów – przede wszystkim angażuje ją mocno to, co dzieje się na Ukrainie, bo tam przecież wspierają separatystów. Gdyby Rosjanie chcieli zaangażować się teraz w działania w kierunku zachodnim, utraciliby potencjał na Ukrainie. Wtedy ukraińska armia, która jest coraz lepsza, natychmiast przeprowadziłaby szturm na Donbas.

Trzecia sprawa to fakt, że Rosjanie coraz bardziej żyją piłkarskim
mundialem, który ma się u nich odbyć w 2018 r. To jest wielkie wydarzenie, także dla nich. Nie sądzę zatem, żeby chcieli sobie komplikować relacje z państwami zachodnimi, bo retorsje mogłyby zakończyć się bojkotem, a oni sobie na to pozwolić nie mogą.

Janusz Zemke,

19 wrzesnia 2017 r.

***

Czytaj całość »

GALERIA LAUREATÓW KONKURSÓW

Obraz 1253

FUNDACJA im. JERZEGO SZMAJDZIŃSKIEGO

Obraz 1325

Strona Komisji Europejskiej po polsku

* Funkcjonuje specjalna strona internetowa Komisji Europejskiej w języku polskim. Zapraszamy do korzystania z jej treści TUTAJ

Staże i wizyty naukowe
w Parlamencie Europejskim

Pragnąc wnieść swój wkład w rozwój edukacji europejskiej i szkolenie zawodowe oraz umożliwić obywatelom poznanie zasad funkcjonowania instytucji, Parlament Europejski oferuje różne rodzaje staży i „wizyt naukowych” w Sekretariacie Generalnym PE oraz w innych instytucjach europejskich.

Czytaj całość »

Kalendarz

19 Września 2017
Wtorek
Imieniny obchodzą: Konstancja, Paloma i Teodor
Do końca roku zostało
103 dni.

Ostatnia aktualizacja

0

Szkolne Kluby Europejskie

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Przykłady dobrych praktyk w szkole – SKE z Pakości

Na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, w ramach prezentacji przykładów dobrych praktyk w szkole, przedstawiona została działalność Szkolnego Klubu Europejskiego "EURO-GIM-PAK KLUB" w Pakości. Od 2009 roku kontakt ze SKE utrzymuje europoseł Janusz Zemke.

  • Działanie opracowano w placówce: Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości, ul. Szkolna 44, 88-170 Pakość
  • Autor / autorzy działania: Ryszard Kuflewicz gimnazjumpa@wp.pl
  • Dział i zakres działania: edukacja europejska
    - edukacja
    - wychowanie i opieka
    - organizacja pracy szkoły
    - funkcjonowanie szkoły w środowisku
  • Czas trwania działania: Działalność ciągła; spotkania w każdy poniedziałek i w razie potrzeb
  • Forma zajęć: Zajęcia pozalekcyjne
  • Adresat zajęć: Gimnazjaliści — klasy I-III
  • Cel działania:
    1) rozwijanie wśród uczniów poczucia bycia Europejczykiem, rozprzestrzenianie tego na najbliższe
    otoczenie;
    2) szerzenie informacji o Europie, instytucjach europejskich, krajach UE i Radzie Europy, wspólnym dziedzictwie kulturowym i środowisku naturalnym, wyzwaniach stojących przed współczesną Europą, celach integracji europejskiej, upowszechnianiu pluralizmu, tolerancji i szacunku oraz potrzeby współpracy;
    3) rozwijanie u uczniów, jako młodych obywateli Europy, poczucia odpowiedzialności — za ochronę praw człowieka, ochronę środowiska i kultury;
    4) przygotowanie do udziału w konkursach i projektach oraz organizacja Dnia Europejskiego.


Szczegółowy opis działania:
Szkolny Klub Europejski „EURO-GIM-PAK-KLUB” zawiązał swą działalność w 1998 roku. Pierwszą naszą oficjalną imprezą był „gimnazjalny dzień europejski” w maju 1999 roku, a w grudniu zarejestrowaliśmy się na stronach Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. Jesteśmy otwarci na uczniów interesujących się problematyką europejską, miejscem Polski i Pakości w zjednoczonej Europie.

W 1999 roku nasi poprzednicy i założyciele, wybrali nazwę klubu, opracowali program działania i ustalili, że bez względu na frekwencję będziemy odbywać nasze spotkania w każdy poniedziałek i trwa to po dzień dzisiejszy. Internet, ważne narzędzie naszej działalności, od samego początku, stworzyły klubowiczom możliwość zdobywania wiedzy i współpracy z innymi klubami, szczególnie podczas „biwaków internetowych”, gdy nawiązywano wiele potrzebnych znajomości i kontaktów.

Wykorzystując własne doświadczenia oraz innych, opracowane zostały „CELE KLUBU EUROPEJSKIEGO I PERSPEKTYWICZNY PLAN PRACY KLUBU” — podstawowy dokument naszej działalności, które w prawie niezmienionej postaci realizujemy od 12 lat, co świadczy o przenikliwości i wyobraźni naszych poprzedników. Ideą dokumentu było i jest, umieszczenie w nim uniwersalnych celów i zadań, a co istotne — możliwych do wykonania.

W roku 1999 pierwsi gimnazjaliści — klubowicze zostali przeszkoleni w ramach warsztatów organizowanych przez poznański Ośrodek Badań i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Adama Mickiewicza do pracy w szkolnych klubach europejskich.

Od tego momentu organizujemy w naszej szkole „Dzień Europejski”, który stanowi jeden z trzech podstawowych celów działalności Klubu. Pozostałe dwa cele, to edukacja europejska i przygotowanie uczniów do różnych konkursów wiedzy o Unii Europejskiej oraz promocja szkoły i Pakości.

Gdy trzeba, Szkolny Klub Europejski udziela informacji o Unii Europejskiej, przybliża i wyjaśnia pojęcia wynikające z procesów integracji Polski z Unią Europejską, upowszechniając oraz poszerzając wiedzę z zakresu problematyki europejskiej wśród młodzieży naszego gimnazjum.

Możemy poszczycić się wieloma osiągnięciami w konkursach i turniejach wiedzy o Unii Europejskiej. Byliśmy o krok od zakwalifikowania się do telewizyjnego turnieju „Euro Quiz”, braliśmy udział w wojewódzkich finałach wiedzy o Unii. Zdobywaliśmy czołowe miejsca i wyróżnienia w konkursach ogólnopolskich organizowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, Nauczycielską Akademię Internetową, Wyższą Szkołę Psychologii Społecznej, Telekomunikację Polską, Gazetę Wyborczą, Webską Szkołę Pod Żaglami, pływaliśmy po Adriatyku, zwiedziliśmy Chorwację, byliśmy w Brukseli. Dzisiaj w ramach SKE, edukując się ku Europie, realizujemy projekty unijne: Rozwój Przez Kompetencje i Uczeń On-line.

Dzięki temu nasza szkoła i siedziba klubu, zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt multimedialny, skąd mamy dostęp do Internetu, rzutnika multimedialnego, tablicy multimedialnej, kamery cyfrowej, aparatu fotograficznego, drukarki, dyktafonu, etc. Uczniowie nagrodzeni za aktywną pracę w projektach UE, uczestniczą w festiwalach naukowych organizowanych przez uczelnie wyższe oraz obozach naukowych. Uczniowie otrzymali stamtąd gadżety komputerowe, a nauczyciele laptopy i notebooki, które służą lepszej pracy dydaktycznej.

Ważnym przedsięwzięciem są przygotowywane przez nasz Klub „Dni Europejskie”, które mając wymiar szkolny i gminny wzbudziły zainteresowanie i uznanie lokalnych władz samorządowych oraz uczniów uczestniczących w konkursach wiedzy o UE. Gdy trzeba było, współpracowaliśmy z Gminnym Punktem Informacyjnym o Unii Europejskiej, zorganizowaliśmy okolicznościowe spotkania, festyny. Odbyliśmy panele dyskusyjne, aktywnie wspierając referendum unijne. Uroczyście obchodziliśmy 10 lat naszego Klubu z udziałem Europosła Janusza Zemke, władz powiatowych i gminnych.
Do dziś wszyscy absolwenci — działacze utrzymują kontakty z Klubem i Szkołą.

12 lat istnienia klubu, to dużo i mało, ale satysfakcja wielka, że możemy się z nimi spotykać, rozmawiać i korzystać z ich doświadczeń. O działalności naszego SKE piszą i mówią lokalne media. Informacja o naszym pobycie w Parlamencie Europejskim i prezentacja „Polska Prezydencja” wciąż są dostępne na stronie www Pana Posła PE Janusza Zemke.

CELE KLUBU EUROPEJSKIEGO
I PERSPEKTYWICZNY PLAN PRACY KLUBU”


Szerzenie i upowszechnianie wśród młodzieży Gimnazjum i w środowisku lokalnym jak najszerszej wiedzy na temat Europy i jej wspólnego dziedzictwa kulturowego.
Propagowanie idei zjednoczonej Europy poprzez organizowanie imprez.
Przygotowanie do życia i pracy w zjednoczonej Europie.
Rozwijanie własnych zainteresowań uczniów poprzez ich działalność w Szkolnym Klubie Europejskim.
Zachęcanie odpowiednich instytucji do pomocy w szerzeniu informacji o Europie, instytucjach europejskich, integracji europejskiej i krajach członkowskich Zjednoczonej Europy, współpraca i kontakty z tymi instytucjami.
Gromadzenie, tworzenie i prezentowanie materiałów na temat Europy i Integracji Europejskiej.
Działalność wydawnicza (przygotowanie gazetki, informator szkolny, artykuły w lokalnej prasie).
Prowadzenie strony internetowej Klubu.
Organizowanie „Dnia Europejskiego” i szkolnego konkursu „Wiedzy o Europie”.
Udział w konkursach i turniejach „Wiedzy o Europie” oraz projektach europejskiech.
Współpraca z innymi SKE w Polsce i zagraniczna.
Propagowanie działalności klubu na terenie szkoły i środowiska.
Współpraca z europosłami, ambasadami itd. w celu promowania SKE.
ZASADY ORGANIZACJI SKE Euro–Gim–Pak-Klub
Aby zostać członkiem Szkolnego Klubu Europejskiego wystarczy dobrowolnie złożyć ustną deklarację woli należenia do klubu podczas zebrania klubu
Deklarację składa się podczas zebrania w obecności większości członków klubu, w ten sam sposób można zrezygnować z działalności w klubie.

Władze SKE Euro – Gim – Pak – Klub

Organem Szkolnego Klubu Europejskiego jest Rada Klubu składająca się z: prezesa, zastępcy prezesa, sekretarza klubu oraz skarbnika.
Rada Klubu wybierana jest podczas pierwszego w roku szkolnym zebrania wyborczego i działa do momentu wybrania kolejnej.
Wyboru dokonują Członkowie SKE.
Rada Klubu wybierana jest na okres jednego roku szkolnego.

Członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego mają prawa i obowiązki:
· swobodnie wyrażać własne poglądy;
· uczestniczyć w spotkaniach członków klubu;
· wybierać władze klubu;
· decydować o formach realizacji podejmowanych zadań;
· uczestniczyć w konkursach szkolnych i międzyszkolnych;
· korzystać ze zbiorów klubu i biblioteczki informacyjnej;
· szerzyć idee Integracji Europejskiej;
· tolerować poglądy innych osób;
· wywiązywać się z przydzielonych funkcji i zadań;
· reprezentować klub;
· wykazywać odpowiedzialność za funkcjonowanie klubu.


Efekty działania:
Szczycimy się osiągnięciami w konkursach i turniejach wiedzy o Unii Europejskiej — od turnieju Euro Quiz po udział w konkursach wojewódzkich i powiatowych. Zdobywaliśmy czołowe miejsca i wyróżnienia w konkursach i projektach. W nagrodę pływaliśmy po Adriatyku, zwiedzaliśmy Chorwację, byliśmy w Brukseli. Udział w SKE przekłada się na realizację projektów europejskich Uniwersytetu Białostockiego i Super Memo Poznań, dzięki czemu szkoła wzbogaciła się o nowoczesny sprzęt multimedialny a uczniowie w dodatkową wiedzę i kompetencje.
Aktywność gimnazjalistów w projektach unijnych przekłada się na ich udział w festiwalach naukowych na uczelniach wyższych i obozach naukowych w atrakcyjnych turystycznie miejscowościach, zdobywaniu nagród za realizowane projekty.

Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Biuro Parlamentarne Europosła Janusza Zemke — wycieczka członków SKE do Brukseli;
Urząd Komitetu Integracji Europejskiej — korzystanie z materiałów i kontaktów z innymi SKE;
Centrum Edukacji Obywatelskiej — udział w projektach Centrum;
Nauczycielska Akademia Internetowa — korzystanie z zasobów, wymiana doświadczeń, projektowanie;
Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej — udział w projekcie Burzliwy wiek XX;
Telekomunikacja Polska — udział w projekcie Szkoła pod żaglami;
Gazeta Wyborcza — udział w Ogólnopolskich Przeglądach Projektów Młodzieżowych;
Regionalne Centrum Informacji Europejskiej w Toruniu — cykliczne wizyty i zajęcia;
SKE Konopa — wymiana doświadczeń udział w projektach II LO;
Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu — materiały informacyjne;
Gmina Pakość — Festyn Europejski, konsultacje projektów gminnych, panele, współpraca z GCIE.

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, 12 grudnia 2011 r.