Janusz Zemke
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.
Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

GALERIE FOTO

Obraz 4872

Uważam, że...

Odpowiedzialność za bezpieczeństwo Europy

– Należę do osób, które uważają, że Europa musi brać większą odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo. Istotny jest oczywiście udział 25 z 28 unijnych państw w NATO, ale coraz ważniejsze będą własne zdolności wojskowe i przemysłowe. To zdolności naukowo-badawcze i przemysłowe decydują ostatecznie o jakości technicznego potencjału wojska.

Niepokojący jest w związku z tym fakt, że pracujące na potrzeby obronności placówki badawcze i przemysł przeżywają w Europie wiele problemów, do których głównie należy mała efektywność rozproszonych badań i wdrożeń oraz szczupłość środków finansowych na obronę.

Warto przypomnieć, że Europa jako całość wydaje na obronę tylko 1,34 % PKB.
Dobrym pomysłem jest zatem powołanie Europejskiego Funduszu Obronnego oraz wyodrębnienie po raz pierwszy w projekcie budżetu unijnego specjalnych środków na poprawę bezpieczeństwa i obrony, które w kolejnej perspektywie budżetowej powinny wynosić 32 miliardy euro.
Jeżeli plany te zostaną zrealizowane, to po roku 2021, powinniśmy zauważyć postęp w poziomie techniki wojskowej w Europie.

Janusz Zemke

Strasburg,

5 lipca 2018 r.

***

Czytaj całość »

GALERIA STAŻYSTÓW POSŁA J. ZEMKE

Obraz 2141

Polska Prezydencja w Radzie UE

1 stycznia 2012 r. po raz siódmy w historii prezydencję w Radzie Unii Europejskiej przejęła DANIA. Tym samym zakończyło się, sprawowane od 1 lipca 2011 roku polskie przewodnictwo w Radzie Unii Europejskiej.

Czytaj całość »

Pobierz Adobe Flash Player by odtworzyć animację.

W UNII EUROPEJSKIEJ

* W UE na jednego emeryta pracuje teraz czterech Europejczyków. W 2020 r. będzie ich pięciu, a w 2060 r. tylko dwoje.

* Średni wiek przejścia na emeryturę w 2010 r. to 61,4 lata.

* Przewidywana dziś długość życia mężczyzn to 76 lat, kobiet - 82. W 2060 r. będzie to już 84 lata dla mężczyzn i 89 lat dla kobiet.

* Odsetek liczby osób pracujących w porównaniu do liczby osób powyżej 75 roku życia wzrośnie z 25,4 proc. dziś do 53,5 proc. w 2060 r.

* W 2060 r. wydatki publiczne związane ze starzejącym się społeczeństwem będą wynosić już 4,75 proc. PKB, a wydatki związane z emeryturami 2,4 proc. PKB.

Czytaj całość »

Internauci piszą...

Internauci: Głosujcie przeciwko zapisom dyrektywy o prawach autorskich na rynklu cyfrowym

Na adresy e-mailowe posłów do Parlamentu Europejskiego, w tym Janusza Zemke - wpływają masowo listy od internatów, podobnej treści:

Szanowni Państwo!
Uprasza się Was, jako reprezentantów narodu polskiego o głosowanie przeciwko artykułowi 11. oraz 13. dyrektywy w sprawie praw autorskich na rynku cyfrowym.

Pierwszy z poruszanych artykułów mówi o zakazie udostępniania skrótów wiadomości i artykułów na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter), agregatorach linków czy aplikacjach newsowych. Z kolei artykuł 13 zakłada, iż właściciele stron internetowych, na które użytkownicy mogą wrzucać obrazy, wideo i muzykę, będą musieli automatycznie sprawdzać każdy materiał jeszcze przed jego wrzuceniem. Wszystko po to, by upewnić się, że nie narusza praw autorskich.

Na podstawie proponowanego brzmienia artykułu 11. każde wykorzystanie cudzych treści prasowych, które nie mieści się w wąskich granicach wyjątków i ograniczeń od praw autorskich (dozwolonego użytku), wymagałoby zgody wydawcy. Strony agregujące teksty prasowe wyświetlałyby mniej linków do prasy niszowej, specjalistycznej i lokalnej, których wydawcy nie zadbaliby o wyrażenie stosownej zgody.
Artykuł 13. z kolei nakłada na serwisy obowiązek prewencyjnego filtrowania treści, będący w istocie formą cenzury.

Niech Państwo pamiętają o tym podczas głosowania. Efekt tego głosowania będzie dotyczył również i Was, waszych kosztów (w końcu każdy link  i obraz będzie obarczony opłatą) oraz możliwości dyskusji w sferze publicznej, jak również prowadzenie walki politycznej!
Z wyrazami szacunku,

(adresy e-mailowe do wiadomości posła J. Zemke), 3-5 lipca 2018 r.

***

Wczoraj, 4 lipca br. Parlament Europejski odrzucił stanowisko komisji prawnej ws. reformy prawa autorskiego. Będzie ponowna dyskusja.
Nowa dyrektywa miała zmienić zasady publikowania i monitorowania treści w internecie, a jej celem była walka m.in. z piractwem.

Jeśli stanowisko Komisji zostałoby przegłosowane, stałoby się oficjalnym mandatem negocjacyjnym PE do rozmów nad ostatecznym kształtem przepisów z krajami członkowskimi. Natomiast odrzucenie  stanowiska Komisji oznacza, że sprawa będzie ponownie dyskutowana na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego we wrześniu br.

Poseł Janusz Zemke głosował za odrzuceniem stanowiska Komisji.

5 lipca 2018 r.

***

Czytaj całość »

Kurs obsługi komputera

Obraz 2876

EUROPEJSKIE DROGI – radio Pomorza i Kujaw

Polecamy Państwu wysłuchanie audycji Wojciecha Sobocińskiego pt. "Europejskie drogi", które cyklicznie nadawane są w środy o 12,15 na antenie Polskiego Radia Pomorza i Kujaw. 

 

Czytaj całość »

Licznik odwiedzin

11119757
Obecnie stronę przegląda
65 użytkownik(-ów)
  • RSS RSS: Aktualności
  • RSS RSS: Komunikaty
  • Zapraszamy seniorów z Kujaw i Pomorza na bezpłatne kursy komputerowe "Komputer oknem na świat". Zgłoszenia przyjmują biura poselskie w Bydgoszczy (tel. 737 48 75 71), Inowrocławiu (tel. 737 48 75 71), Grudziądzu (tel. 736 83 29 30), Toruniu (737 48 75 71), Włocławku (736 83 29 28 ) oraz Piotrkowie Kujawskim (tel. 604 43 83 72).

Komunikaty

* 19 lipca br. gościem Rozmowy Faktów w RMF FM będzie poseł Janusz Zemke. Zapraszamy do słuchania o godz. 12,00.

* 20 i 21 lipca br. poseł Janusz Zemke uczestniczyć będzie w seminarium dla ok. 200 samorządowców (z województw zachodniopomorskiego, lubuskiego i dolnośląskiego) w Łagowie. Wiodącym tematem będą perspektywy Unii Europejskiej. Europoseł J. Zemke wygłosi wykład pt. "Wspólna polityka obrony i bezpieczeństwa UE". W seminarium udział wezmą także europosłowie S&D Krystyna Łybacka i Bogusław Liberadzki.

* 17 lipca br. opublikowaliśmy odpowiedź komisarz Marianne Thyssen na interpelację posła Janusza Zemke ws. dyskryminacji osób niewierzących w dostępie do edukacji (wymóg przedłożenia zaświadczenia od proboszcza, by studiować na Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu w programie współfinansowanym przez EFS), czytaj więcej...

* 13 lipca br. europoseł Janusz Zemke (SLD) i poseł Zbigniew Gryglas (PiS-Porozumienie) byli gośćmi redaktor Agnieszki Gozdyry w programie Polsatu "Tak czy Nie". Zapraszamy do oglądania w internecie.

* 11 lipca br. -  posłowie do PE Bogusław Liberadzki, Krystyna Łybacka i Janusz Zemke wystosowali odpowiedź na pismo komisarz ds. sprawiedliwości w Komisji Europejskiej Věry Jourovej ws. emerytur mundurowych w ustawie represyjnej z 16 grudnia 2016 r. Czytaj więcej w "Poradniku dla emerytów..."

* Od 9 lipca br. trwa tydzień pracy europosłów w komisjach Parlamentu Europejskiego. Poseł Janusz Zemke 9 i 10 lipca uczestniczył w obradach Komisji Transportu i Turystyki (TRAN), której jest członkiem od początku sprawowania mandatu w PE, czytaj więcej w kolumnie obok.

* 6 lipca br. w papierowych wydaniach „Expressu Bydgoskiego” i toruńskich „Nowości”, ukazał się tekst redaktora Krzysztofa Błażejewskiego w rubryce „PYTAMY…” pt. „Ta wizja nie przejdzie do historii”. Pytanym o ocenę debaty z premierem RP w Strasburgu był europoseł Janusz Zemke.

* 5 lipca br. na 66. posiedzeniu Sejmu RP – wg opublikowanej agendy – posłowie w głosowaniu (230 "przeciw", 199 głosów "za") odrzucili wniosek klubu PSL o uzupełnienie porządku dziennego o punkt: "Informacja Rady Ministrów na temat społecznych skutków wprowadzenia w życie represyjnej ustawy z dnia 16 grudnia 2016 roku", obniżającej drastycznie świadczenia emerytalne służbom mundurowym.

* Od 2 do 5 lipca br. w Strasburgu obradował Parlament Europejski. Wśród tematów: europejski program rozwoju przemysłu obronnego (2-3 lipca); głos Janusza Zemke nt. współpracy UE z Armenią (3 lipca); debata z premierem Polski Mateuszem Morawieckim nt. przyszłości Europy, zobacz pytanie posła J. Zemke o tzw. ustawy dezubekizacyjne (4 lipca od godz. 9,00), zobacz agendę obrad TUTAJ

* 30 czerwca br. opublikowano "List otwarty Ruchu Odrodzenia Gospodarczego im. Edwarda Gierka do członków Społecznego Komitetu Lewicy Obchodów 100-lecia Odzyskania Niepodległości", czytaj więcej...

* W "Poradniku dla emerytów..." zamieściliśmy odpowiedź (wraz z tłumaczeniem na j. polski) Věry Jourovej, komisarz ds. sprawiedliwości Komisji Europejskiej na przesłane materiały z lutowej konferencji-wysłuchania w Parlamencie Europejskim "Represje wobec emerytowanych funkcjonariuszy policji i żołnierzy w Polsce".

* 25 czerwca br. opublikowany został na łamach "Gazety Pomorskiej" wywiad z posłem Januszem Zemke, z którym rozmawia redaktor Jacek Deptuła, pt. "Miliardy dla ministerstwa gawęd o obronie". Zapraszamy do czytania papierowego wydania "Gazety" oraz TUTAJ

* Od 22 do 26 czerwca br. trwał wyjazd do Brukseli 52-osobowej grupy osób (m.in. laureaci konkursów wiedzy europejskiej, wolontariusze prowadzący kursy komputerowe dla seniorów i języka angielskiego dla dzieci, wylosowani z grona Zemke Team oraz reprezentanci "Spotkań pokoleń" i członkowie ZŻWP). Na zaproszenie posła Janusza Zemke zwiedzili stolicę Europy, poznali siedzibę Parlamentu Europejskiego oraz specjały belgijskiej kuchni. Grupę prowadzili Beata Krajewska – zastępca dyrektora biura poselskiego w Bydgoszczy i Marek Tomczyk – asystent posła w Brukseli.

Sonda

Jak PE powinien wpływać na przyszłość Europy?

Komentarz na gorąco...

Nowoczesność w armii to remonty starego uzbrojenia?

– Niedawno ogłoszono decyzję MON o podjęciu remontów kilkudziesięciu 40-letnich czołgów T-72. Moim zdaniem, to nie ma sensu z punktu widzenia obrony, a jedynie służy przekazaniu milionów złotych Zakładom Mechanicznym Bumar-Łabędy, które będą te remonty wykonywać.

Przyjmuje się, że za armię nowoczesną uważa się taką, która ma 30 proc. najnowszego uzbrojenia. Polska armia nie spełnia takiego wymogu.

Aby armia była nowoczesna powinno być realizowanych w Polsce 15 programów modernizacyjnych. Z tego rząd PiS realizuje zaledwie dwa programy.
Jednym jest obrona przeciwlotnicza i przeciwrakietowa. Kupiliśmy pierwszą partię Patriotów, które trafią do Polski dopiero za cztery lata. Drugi program, to artyleria dalekiego zasięgu Krab. Kraby są  produkowane w hucie Stalowa Wola, z brytyjskimi wieżami i południowokoreańskimi podwoziami.

Pozostałe programy albo nie są realizowane, albo panuje w nich chaos. Np. program śmigłowcowy. W Inowrocławiu stacjonuje jednostka śmigłowców szturmowych. Rząd PO wybrał 50 francuskich wielozadaniowych Caracali. Antoni Macierewicz unieważnił przetarg i zapowiedział kupno amerykańskich maszyn Black Hawk. Do dziś nie ma ani jednego, nawet tych ośmiu, które miały być dla jednostek specjalnych. Później najważniejsze miały być śmigłowce dla marynarki wojennej. Jedne do zwalczania okrętów podwodnych, pozostałe do akcji ratowniczych. Miesiąc temu MON zapowiedziało... modernizację starych poradzieckich Mi-24, natomiast w tych dniach wiceminister obrony oświadczył, że... kupimy 32 nowe śmigłowce szturmowe. Po rozpisaniu na nie przetargu, dopiero po ok. 6 latach można oczekiwać pierwszych dostaw. Podobnie jest z zakupem okrętów podwodnych i zapowiedzianych 1000 dronów.

Faktem jest, że budżet na wojsko jest w Polsce duży i sięga 2 proc. PKB, to więcej niż np. wydają Węgry (poniżej 1 proc.). Nominalnie było to w 2017 r. było 36 miliardów, w tym jest 41, a w przyszłym będzie 46 miliardów, ale pieniądze te w dużej mierze rozchodzą się na inne cele.

Przykładowo z pieniędzy MON kupiono samoloty dla VIP-ów. Pierwotnie zakładano, że będą one kosztować 1,7 miliarda
zl, a wyszło 3,1 miliarda! Dużą część pieniędzy resort wydaje na zaliczki, np. a konto kupna armatohaubic Krab. Natomiast
rzeczywiście mądrze wydano pieniądze na osiem włoskich samolotów szkolnych – to był dobry zakup umożliwiający szkolenie pilotów na F-16. Jeśli podatnik zapyta szefa MON – co konkretnie ma wojsko za te miliardy, ten będzie miał kłopoty z odpowiedzią. W najlepszym razie odpowiedź może brzmieć, że armia ma z tych miliardów niewiele.

Na morzu już faktycznie nic nie mamy. Okręt podwodny „Orzeł" po pożarze idzie na złom, a norweskie Kobbeny mają po 45 lat.

Zamiast przetargów mamy resortowe opowieści.

Janusz Zemke

Bruksela,

25 czerwca 2018 r.

***

Czytaj całość »

GALERIA LAUREATÓW KONKURSÓW

Obraz 1243

FUNDACJA im. JERZEGO SZMAJDZIŃSKIEGO

Obraz 1327

Strona Komisji Europejskiej po polsku

* Funkcjonuje specjalna strona internetowa Komisji Europejskiej w języku polskim. Zapraszamy do korzystania z jej treści TUTAJ

Staże i wizyty naukowe
w Parlamencie Europejskim

Pragnąc wnieść swój wkład w rozwój edukacji europejskiej i szkolenie zawodowe oraz umożliwić obywatelom poznanie zasad funkcjonowania instytucji, Parlament Europejski oferuje różne rodzaje staży i „wizyt naukowych” w Sekretariacie Generalnym PE oraz w innych instytucjach europejskich.

Czytaj całość »

Kalendarz

19 Lipca 2018
Czwartek
Imieniny obchodzą: Alfred, Wincenty i Wodzisław
Do końca roku zostało
165 dni.

Ostatnia aktualizacja

0

Szkolne Kluby Europejskie

Wersja PDF Powiadom znajomego Drukuj

Przykłady dobrych praktyk w szkole – SKE z Pakości

Na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, w ramach prezentacji przykładów dobrych praktyk w szkole, przedstawiona została działalność Szkolnego Klubu Europejskiego "EURO-GIM-PAK KLUB" w Pakości. Od 2009 roku kontakt ze SKE utrzymuje europoseł Janusz Zemke.

  • Działanie opracowano w placówce: Gimnazjum im. Ewarysta Estkowskiego w Pakości, ul. Szkolna 44, 88-170 Pakość
  • Autor / autorzy działania: Ryszard Kuflewicz gimnazjumpa@wp.pl
  • Dział i zakres działania: edukacja europejska
    - edukacja
    - wychowanie i opieka
    - organizacja pracy szkoły
    - funkcjonowanie szkoły w środowisku
  • Czas trwania działania: Działalność ciągła; spotkania w każdy poniedziałek i w razie potrzeb
  • Forma zajęć: Zajęcia pozalekcyjne
  • Adresat zajęć: Gimnazjaliści — klasy I-III
  • Cel działania:
    1) rozwijanie wśród uczniów poczucia bycia Europejczykiem, rozprzestrzenianie tego na najbliższe
    otoczenie;
    2) szerzenie informacji o Europie, instytucjach europejskich, krajach UE i Radzie Europy, wspólnym dziedzictwie kulturowym i środowisku naturalnym, wyzwaniach stojących przed współczesną Europą, celach integracji europejskiej, upowszechnianiu pluralizmu, tolerancji i szacunku oraz potrzeby współpracy;
    3) rozwijanie u uczniów, jako młodych obywateli Europy, poczucia odpowiedzialności — za ochronę praw człowieka, ochronę środowiska i kultury;
    4) przygotowanie do udziału w konkursach i projektach oraz organizacja Dnia Europejskiego.


Szczegółowy opis działania:
Szkolny Klub Europejski „EURO-GIM-PAK-KLUB” zawiązał swą działalność w 1998 roku. Pierwszą naszą oficjalną imprezą był „gimnazjalny dzień europejski” w maju 1999 roku, a w grudniu zarejestrowaliśmy się na stronach Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. Jesteśmy otwarci na uczniów interesujących się problematyką europejską, miejscem Polski i Pakości w zjednoczonej Europie.

W 1999 roku nasi poprzednicy i założyciele, wybrali nazwę klubu, opracowali program działania i ustalili, że bez względu na frekwencję będziemy odbywać nasze spotkania w każdy poniedziałek i trwa to po dzień dzisiejszy. Internet, ważne narzędzie naszej działalności, od samego początku, stworzyły klubowiczom możliwość zdobywania wiedzy i współpracy z innymi klubami, szczególnie podczas „biwaków internetowych”, gdy nawiązywano wiele potrzebnych znajomości i kontaktów.

Wykorzystując własne doświadczenia oraz innych, opracowane zostały „CELE KLUBU EUROPEJSKIEGO I PERSPEKTYWICZNY PLAN PRACY KLUBU” — podstawowy dokument naszej działalności, które w prawie niezmienionej postaci realizujemy od 12 lat, co świadczy o przenikliwości i wyobraźni naszych poprzedników. Ideą dokumentu było i jest, umieszczenie w nim uniwersalnych celów i zadań, a co istotne — możliwych do wykonania.

W roku 1999 pierwsi gimnazjaliści — klubowicze zostali przeszkoleni w ramach warsztatów organizowanych przez poznański Ośrodek Badań i Edukacji Europejskiej Uniwersytetu Adama Mickiewicza do pracy w szkolnych klubach europejskich.

Od tego momentu organizujemy w naszej szkole „Dzień Europejski”, który stanowi jeden z trzech podstawowych celów działalności Klubu. Pozostałe dwa cele, to edukacja europejska i przygotowanie uczniów do różnych konkursów wiedzy o Unii Europejskiej oraz promocja szkoły i Pakości.

Gdy trzeba, Szkolny Klub Europejski udziela informacji o Unii Europejskiej, przybliża i wyjaśnia pojęcia wynikające z procesów integracji Polski z Unią Europejską, upowszechniając oraz poszerzając wiedzę z zakresu problematyki europejskiej wśród młodzieży naszego gimnazjum.

Możemy poszczycić się wieloma osiągnięciami w konkursach i turniejach wiedzy o Unii Europejskiej. Byliśmy o krok od zakwalifikowania się do telewizyjnego turnieju „Euro Quiz”, braliśmy udział w wojewódzkich finałach wiedzy o Unii. Zdobywaliśmy czołowe miejsca i wyróżnienia w konkursach ogólnopolskich organizowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, Nauczycielską Akademię Internetową, Wyższą Szkołę Psychologii Społecznej, Telekomunikację Polską, Gazetę Wyborczą, Webską Szkołę Pod Żaglami, pływaliśmy po Adriatyku, zwiedziliśmy Chorwację, byliśmy w Brukseli. Dzisiaj w ramach SKE, edukując się ku Europie, realizujemy projekty unijne: Rozwój Przez Kompetencje i Uczeń On-line.

Dzięki temu nasza szkoła i siedziba klubu, zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt multimedialny, skąd mamy dostęp do Internetu, rzutnika multimedialnego, tablicy multimedialnej, kamery cyfrowej, aparatu fotograficznego, drukarki, dyktafonu, etc. Uczniowie nagrodzeni za aktywną pracę w projektach UE, uczestniczą w festiwalach naukowych organizowanych przez uczelnie wyższe oraz obozach naukowych. Uczniowie otrzymali stamtąd gadżety komputerowe, a nauczyciele laptopy i notebooki, które służą lepszej pracy dydaktycznej.

Ważnym przedsięwzięciem są przygotowywane przez nasz Klub „Dni Europejskie”, które mając wymiar szkolny i gminny wzbudziły zainteresowanie i uznanie lokalnych władz samorządowych oraz uczniów uczestniczących w konkursach wiedzy o UE. Gdy trzeba było, współpracowaliśmy z Gminnym Punktem Informacyjnym o Unii Europejskiej, zorganizowaliśmy okolicznościowe spotkania, festyny. Odbyliśmy panele dyskusyjne, aktywnie wspierając referendum unijne. Uroczyście obchodziliśmy 10 lat naszego Klubu z udziałem Europosła Janusza Zemke, władz powiatowych i gminnych.
Do dziś wszyscy absolwenci — działacze utrzymują kontakty z Klubem i Szkołą.

12 lat istnienia klubu, to dużo i mało, ale satysfakcja wielka, że możemy się z nimi spotykać, rozmawiać i korzystać z ich doświadczeń. O działalności naszego SKE piszą i mówią lokalne media. Informacja o naszym pobycie w Parlamencie Europejskim i prezentacja „Polska Prezydencja” wciąż są dostępne na stronie www Pana Posła PE Janusza Zemke.

CELE KLUBU EUROPEJSKIEGO
I PERSPEKTYWICZNY PLAN PRACY KLUBU”


Szerzenie i upowszechnianie wśród młodzieży Gimnazjum i w środowisku lokalnym jak najszerszej wiedzy na temat Europy i jej wspólnego dziedzictwa kulturowego.
Propagowanie idei zjednoczonej Europy poprzez organizowanie imprez.
Przygotowanie do życia i pracy w zjednoczonej Europie.
Rozwijanie własnych zainteresowań uczniów poprzez ich działalność w Szkolnym Klubie Europejskim.
Zachęcanie odpowiednich instytucji do pomocy w szerzeniu informacji o Europie, instytucjach europejskich, integracji europejskiej i krajach członkowskich Zjednoczonej Europy, współpraca i kontakty z tymi instytucjami.
Gromadzenie, tworzenie i prezentowanie materiałów na temat Europy i Integracji Europejskiej.
Działalność wydawnicza (przygotowanie gazetki, informator szkolny, artykuły w lokalnej prasie).
Prowadzenie strony internetowej Klubu.
Organizowanie „Dnia Europejskiego” i szkolnego konkursu „Wiedzy o Europie”.
Udział w konkursach i turniejach „Wiedzy o Europie” oraz projektach europejskiech.
Współpraca z innymi SKE w Polsce i zagraniczna.
Propagowanie działalności klubu na terenie szkoły i środowiska.
Współpraca z europosłami, ambasadami itd. w celu promowania SKE.
ZASADY ORGANIZACJI SKE Euro–Gim–Pak-Klub
Aby zostać członkiem Szkolnego Klubu Europejskiego wystarczy dobrowolnie złożyć ustną deklarację woli należenia do klubu podczas zebrania klubu
Deklarację składa się podczas zebrania w obecności większości członków klubu, w ten sam sposób można zrezygnować z działalności w klubie.

Władze SKE Euro – Gim – Pak – Klub

Organem Szkolnego Klubu Europejskiego jest Rada Klubu składająca się z: prezesa, zastępcy prezesa, sekretarza klubu oraz skarbnika.
Rada Klubu wybierana jest podczas pierwszego w roku szkolnym zebrania wyborczego i działa do momentu wybrania kolejnej.
Wyboru dokonują Członkowie SKE.
Rada Klubu wybierana jest na okres jednego roku szkolnego.

Członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego mają prawa i obowiązki:
· swobodnie wyrażać własne poglądy;
· uczestniczyć w spotkaniach członków klubu;
· wybierać władze klubu;
· decydować o formach realizacji podejmowanych zadań;
· uczestniczyć w konkursach szkolnych i międzyszkolnych;
· korzystać ze zbiorów klubu i biblioteczki informacyjnej;
· szerzyć idee Integracji Europejskiej;
· tolerować poglądy innych osób;
· wywiązywać się z przydzielonych funkcji i zadań;
· reprezentować klub;
· wykazywać odpowiedzialność za funkcjonowanie klubu.


Efekty działania:
Szczycimy się osiągnięciami w konkursach i turniejach wiedzy o Unii Europejskiej — od turnieju Euro Quiz po udział w konkursach wojewódzkich i powiatowych. Zdobywaliśmy czołowe miejsca i wyróżnienia w konkursach i projektach. W nagrodę pływaliśmy po Adriatyku, zwiedzaliśmy Chorwację, byliśmy w Brukseli. Udział w SKE przekłada się na realizację projektów europejskich Uniwersytetu Białostockiego i Super Memo Poznań, dzięki czemu szkoła wzbogaciła się o nowoczesny sprzęt multimedialny a uczniowie w dodatkową wiedzę i kompetencje.
Aktywność gimnazjalistów w projektach unijnych przekłada się na ich udział w festiwalach naukowych na uczelniach wyższych i obozach naukowych w atrakcyjnych turystycznie miejscowościach, zdobywaniu nagród za realizowane projekty.

Osoby / instytucje współpracujące i zakres współpracy:
Biuro Parlamentarne Europosła Janusza Zemke — wycieczka członków SKE do Brukseli;
Urząd Komitetu Integracji Europejskiej — korzystanie z materiałów i kontaktów z innymi SKE;
Centrum Edukacji Obywatelskiej — udział w projektach Centrum;
Nauczycielska Akademia Internetowa — korzystanie z zasobów, wymiana doświadczeń, projektowanie;
Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej — udział w projekcie Burzliwy wiek XX;
Telekomunikacja Polska — udział w projekcie Szkoła pod żaglami;
Gazeta Wyborcza — udział w Ogólnopolskich Przeglądach Projektów Młodzieżowych;
Regionalne Centrum Informacji Europejskiej w Toruniu — cykliczne wizyty i zajęcia;
SKE Konopa — wymiana doświadczeń udział w projektach II LO;
Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu — materiały informacyjne;
Gmina Pakość — Festyn Europejski, konsultacje projektów gminnych, panele, współpraca z GCIE.

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, 12 grudnia 2011 r.